Social Media

MY STYLE EVOLUTION: 2011-2017 + TIPS

|
Oh boy... päädyin tässä selailemaan mun blogini asukuvia kaikkien näiden vuosien varrelta ja löyty melkoisia aarteita. Oon omaksi onnekseni ottanut jo blogini alkuaikoina asukuvia jonkin verran ja mun äitini on aina sanonut mulle, että älä poista vanhoja postauksia vaikka kuinka nolottaisi. Ja siinä hän on aivan oikeassa. On kiva katsoa sitä omaa kehitystä bloggaajana ja ihan omana itsenäni. 
IMG_2021
2011
Näissä kuvissa oon 14-vuotias pikkuteini kasiluokalla. Tähän aikaan asukuvat otettiin enimmäkseen peilin kautta kotona tai sitten elokuvateatterin hississä tai omalla takapihalla. Tykkäsin ihan hirveesti kaikista kivoista röyhelö/pitsipaidoista, kuten esimerkiksi toi keskimmäisessä kuvassa oleva Spiritstoren röyhelöpaita, joka taisi löytyä jokaiselta teiniltä siihen aikaan.

Käytin myös about joka päivä noita ensimmäisessä kuvassa olevia Gina Tricotin Kirsten-farkkuja, ne oli vaan niiiin kivat. 
IMG_2001
2012
Olin ysiluokalla eli 15-vuotias. Tässäkin pidin erilaisia pitsipaitoja ja noita samoja Gina Tricotin farkkuja. Hurahdin myös värikkäisiin housuihin ja niitä mulla oli mm. punasina, vaaleansinisinä, neonpinkkeinä... you name it.

Tässä oon uskaltautunut jo kuvailemaan julkisilla paikoilla ja tosta vuodesta lähtien Helsingin Tuomiokirkko on ollut hyvä kuvauspaikka. Käytiin tosi useasti koulun jälkeen kuvaamassa kavereiden kanssa asukuvia, kun vielä siihen aikaan heilläkin oli blogit.

Tänä vuonna mut myös äänestettiin ysien juhlassa vuoden tyyli-ikoniksi ja tämä titteli huvittaa mua näin jälkeenpäin ajateltuna, kun katselen näitä kuvia. 
IMG_1995IMG_1983
2013
Nyt oltiin siirrytty lukion ensimmäiselle luokalle. Huomasin pitäväni enemmän hameita, mekkoja ja muutenkin ehkä enemmän tyttömäisempiä juttuja. Eniten ehkä kaduttaa nuo Weekend Festivaleille puetut shortsit jotka paljastivat ehkä enemmän kuin olisi toivonut. Ehkä se kuulu tuohon ikään? Nykypäivänäkin näkee noin 15-16-vuotiaita tyttöjä tosi pienissä shortseissa. Enää en ehkä näkisi pitäväni todella tiukkoja farkkushortseja, ei tunnu enää omalta jutulta.

Muistan myös ton alemman kollaasin takin, joka oli oikeasti todella pitkä. Olin muutamalla pistolla ommellut takin tonne sisäpuolelle, että se olisi lyhyempi. Tässäkin vielä värilliset housut. Muistaakseni tämän vuoden jälkeen mä luovuin niistä kokonaan. 

Aloin tähän aikaan pikkuhiljaa pukeutumaan niin kuin itse pidän. Aina ennen mietin todella paljon ''voinko pistää tämän kouluun?''. Koulunvaihto oli mulle itselleni tosi iso helpotus ja musta tuntui, että pääsin ilmaisemaan itseäni paljon paremmin. 
IMG_1996IMG_1998IMG_1999
2014
Tänä vuonna olin kuvannut ihan poikkeuksellisen paljon asukuvia ja näissä näkyy myös todella suurta eroa. Esimerkiksi vuoden 2014 viimeisen kollaasin oikea kuva on otettu alkuvuodesta, maaliskuussa ja vasemmanpuoleinen kuva saman vuoden lokakuussa - melkoinen ero ainakin mun silmääni. 

Tänä vuonna mun tyyli selkeästi muuttui naisellisemmaksi. Kädessä heilui ensimmäinen merkkilaukkuni Michael Korsin Jet Set. 

Kaikkien aikojen lempiasuni taitaa olla juuri tuo viimeisen kollaasin vasen kuva. Niin ihana ja naisellinen. Harmillisesti mulla ei ole tuota takkia enää, mutta neulemekko kyllä löytyy vielä!
IMG_2010
2015
Tämä oli ehkä semmoinen välivuosi pukeutumisessa. Kokeilin erilaisia materiaaleja, kuten nahka, mokka... Näistä asuista pukisin päälleni ainoastaan tuon keskimmäisen ja siinäkin nuo valkoiset farkut pistävät silmääni melkoisesti.
IMG_2011
2016
Viime vuosi oli ehdottomasti oman tyylin etsimisvuosi ja onnistuin siinä mielestäni todella hyvin. Kokeilin rohkeasti bombervillitystä ja niitä multa löytyikin 3 kappaletta. Tulin myös todenneeksi, että maastonvihreä bomber ei ole mun juttuni. Rakastuin korkeavyötäröisiin housuihin ja crop topeihin. Halusin korostaa naisellisia muotojani enemmän, esimerkiksi vyötäröä näkyi tänä vuonna todella paljon!

Asusteena käytin ja käytän vieläkin tuota Michael Korsin pikkulaukkua, jonka sain äidiltäni 18-vuotissynttärilahjaksi - niin ihana! 
IMG_2014
2017
Ja nykyhetki. Tuntuu, että ollaan tultu todella pitkä matka tuolta vuoden 2011 kuvista. Nykyään tyylini on hyvin naisellinen ja klassinen. Oon selkeästi löytänyt oman tyylini enkä pelkää tuoda sitä esille. Kokeilen rohkeammin erilaisia juttuja ja niiden avulla oon löytänyt enemmän ja enemmän omaa tyyliäni ja juuri sitä mistä mä pidän. 

Musta hallitsee mun asuja tosi useasti, mutta tykkään pukeutua myös vähän pehmeämpiin sävyihin välillä. Tällä hetkellä esimerkiksi roosa on yksi lempisävyistäni. En malta odottaa tämän vuoden kulumista, että pääsen näkemään mitä puen esimerkiksi kesällä!

Mun 3 vinkkiä nuoremmille sekä tyyliään etsiville:

1. Kokeile rohkeasti kaikkea, juuri tällä mä löysin oman tyylini. Erilaisten muotivillitysten kokeileminen auttaa paljon, tällä pystyt katsomaan mistä pidät ja mistä et.

2. Älä anna muiden mielipiteiden vaikuttaa. Pukeudut juuri sillä tavalla, kun itse parhaaksesi näet.

3. Ota inspiraatiota kaikkialta ja mä meinaan siis ihan kaikkialta. Tarkkaile kadulla kulkevia ihmisiä, kavereitasi, blogeja, erilaisia some-tilejä... ja tee kollaaseja Polyvoressa!

Toivottavasti piditte postauksesta ja olisi hauska kuulla, onko täällä lukijoita jotka muistaisivat nuo ensimmäiset asukuvat? Mitkä asut ovat teidän mieleenne? - J
8 kommenttia on "MY STYLE EVOLUTION: 2011-2017 + TIPS"
  1. Eikä kuinka ihana postaus!! :D

    VastaaPoista
  2. Siis tykkään ihan sikana noista vuoden 2014 asuista! Varsinkin kahdesta alimmasta kuvasta tosta oikealla olevasta, toi ihana nuttura pisti silmään. Mä en ikinä saa tehtyä noin nättiä sotkuniskanutturaa :(!!

    Näistä kuvista kyllä huomaa sen miten sun tyyli on kehittynyt ja miten oot löytänyt just sen sun oman tyylin. Sä pukeudut mielettömän ihanasti ja sun tyylissä pidän siitä miten rennosti, mutta myös naisellisesti osaat pukeutua! Ihana Janina ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin käy useesti niin, että nutturat onnistuu vaan ja ainoastaan sillon kun oon neljän seinän sisällä enkä lähdössä minnekään :D

      Kiitos paljon Noora <3

      Poista
  3. Superkiva postaus, rakastan aina tällaisia tyylinkehittymispostauksia! :) Ja täytyy muutenkin kehua, tykkään tästä sun blogista tosi paljon ja seuraan sua muissakin somekanavissa ja vaikutat ihan supermukavalta tyypiltä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämmöstä palautetta on aina niin kiva kuulla :) kiitos paljon ja ihanaa viikonloppua <3

      Poista
  4. Ihana tää postaus. Selkeesti sun tyyli muuttunu parempaan suuntaan ja nyt se on vaan jotenki sun näkönen❤
    Ps.Rakastan sun videoita

    VastaaPoista
  5. Voi että näitä teidän kommentteja <3 saatte hymyn huulille tämmösenä kakkamaanantainakin :D

    Kiitos, piristit mun päivää niin paljon!

    VastaaPoista

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9