Social Media

SUPERFOODIT?

|
Yhteistyössä Luontaistukun kanssa.

luontaistukku
Fitnessboomin myötä on tullut enemmän ja enemmän tietoisuuteen erilaiset superfoodit. Meidän ruokakaupan käytäviltä löytyy nykyään monet eri hyllyt joista löytyy eri merkkien tuotteita. Mä en pahemmin niitä osta, mutta muutama tuote on mun mukaan lähtenyt ja niistä oon tykännyt tosi paljon! Tässä postauksessa kerron teille mitkä on ollut mun lemppareita, mihin niitä käytän, jne. Sain nämä postauksen tuotteet yhteistyössä Luontaistukun kanssa ja olin niin yllättynyt, kun paketista paljastui näin monta ihanaa tuotetta! Päästiin heti ideoimaan äidin kanssa erilaisia reseptejä. 

Aloitetaan heti yhdellä herkullisella reseptillä! Tilasin paljon erilaisia siemeniä. Auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä, pellavansiemeniä ja seesaminsiemeniä. Mitä me näistä sitten saatiin tehtyä? - Muumimamman näkkileipää!
image

Muumimamman näkkileipä (yksi pellillinen)

2 dl maissijauhoja
3/4 dl auringonkukansiemeniä
1/2 dl pellavansiemeniä
1/2 dl seesaminsiemeniä
1/2 dl kurpitsansiemeniä
2 1/2 dl kiehuvaa vettä
1/2 dl öljyä
Sormisuolaa

1. Laita uuni 150 asteeseen. 2. Sekoita kaikki ainekset kulhossa sekaisin. 3. Kaada massa leivinpaperin päälle ja taputtele ohueksi (mielellään kattaa koko pellin) 4. Sirottele päälle suolaa 5. Paista uunissa noin tunti. 6. Anna näkkileivän jäähtyä ja nauti!

image image
Lisäravinteet. Oon tähän mennessä käyttänyt vain d-vitamiineja ja magnesiumia, mutta nyt päätin uskaltautua kokeilemaan uusia lisäravinteita. (awkward fact about me: mun kynnet on ihan kuin pienen lapsen. Ne eivät kasva ja jos kasvavat, ne lohkeaa heti. Tämä johtuu varmasti osittain siitä, että en saa kalsiumia tarpeeksi, mutta ei näistä nakkisormista kyllä saa kasvamaan kauniita ja pitkiä kynsiä.) Kokeilin siis ihan huvikseni Vahvat hiukset-lisäravinteita. Tuote lupaa kasvattaa ja vahvistaa hiuksia sekä kynsiä. Eron oon huomannut mun kynsien vahvuudessa, kynnet on tosi vahvantuntuset eivätkä ne ole yhtä heiveröiset kuin ennen. Myös hiukset ovat selkästi kiiltävämmät. Näitä oon syöny 2 kpl päivässä. 

Olette varmaan nähnyt Instagramissa Teatox-tilejä? Oon ollut vähän skeptinen näiden suhteen, joten päädyin kokeilemaan Luontaistukun Puhdistaja-kuuria. Näitä kuuluu ottaa 3 kertaa päivässä ennen aterioita ja vettä kuuluu juoda paljon! Mulla oli koko ajan ihan järjetön vessahätä, kun mun kroppa ei ole tottunut vedenjuontiin, mutta parin päivän jälkeen vessassa ramppaaminen väheni. 

Kolmanneksi lisäravinteeksi otin ihan vaan pelkän raudan. Erityisesti, kun on se aika kuukaudesta, mun rauta-arvot laskee ihan kauheesti ja oon ihan kamalan väsynyt. Tätä otan aamuisin yhden kapselin!

Äidille valitsin vihreä tee-kapselit. Mulle vihreä tee-kapselit eivät sopineet, mutta äiti on pitänyt niistä. Luontaistukussa vihreästä teestä kerrotaan näin: ''Vihreä tee virkistää, rauhoittaa, poistaa väsymystä ja parantaa keskittymis- ja reagointikykyä. Sen on todettu myös tukevan painonhallintaa.''
image
Loistava välipalavinkki on luonnonjogurttia, vadelmia, hunajaa ja chiansiemeniä! Sekoitan myös psyllium-kuitua jogurtin sekaan. Psyllium-kuitu on ratamokasvin kuivattua siemenkuorta. Sen säännöllinen käyttö tasapainottaa vatsan ja suoliston toimintaa. Jos stressaan niin yleensä sen huomaa mun vatsantoiminnasta, tää on ollut hyvä apu siihen!

Chiansiemenistä vois tehdä myös tosi herkullisia ja terveellisiä vanukkaita. Mä siis suosin melko maidotonta ruokavaliota, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Tykkään tehdä chiapuddingin soijajuomaan. Reseptipostauksen löydät kokonaisuudessaan täältä.

Chiavanukas (yksi annos)

2,5 dl soijajuomaa (suklaa tai vanilja)
3-6 rkl chiansiemeniä, ihan riippuen minkälaisen rakenteen haluat
Päälle valitsemasi päälliset

1. Sekoita chiansiemenet ja soijajuoma. 2. Valitse mahdollisimman tiivis astia jossa annat vanukkaan tekeytyä yön yli. 3. Aamulla vanukas on valmista! + mun oma suosikkikombo on suklaasoijamaitoon tehty vanukas banaanisiivuilla ja kookoshiutaleilla - nam! 

image
Ja eihän unohdeta mulle tärkeintä superfoodia eli kookosöljyä! Missäs kaikessa tätä käytän? Meikinpoistoaineena, vedenkestävän ripsivärin poistamisessa (toimii paremmin kuin esimerkiksi Lumenen vedenkestävän meikinpoistaja!), ruoan paistamisessa, ihon kosteutuksessa, ripsien kasvattamisessa, hampaiden valkaisussa ja hiustenhoidossa. Tää käy siis ihan kaikkeen ruoanlaitosta kauneudenhoitoon.

Koodilla JANINAKOSKENNISKA saatte -10% tilauksestanne pois! Suosittelen tsekkaamaan Luontaistukun valikoiman. Lisäravinteet ja superfoodit ovat halvempia kuin esimerkiksi päivittäistavarakaupoissa :) 

Siinä alkaa olemaan kaikki mun lempparit! Löytyykö mun lemppareiden joukosta teille tuttuja tuotteita vai löytyikö jotain uusia tuttavuuksia? - J 
2 kommenttia on "SUPERFOODIT?"
  1. Tiesitkö, että chia-siemeniä suositellaan syötäväksi vain maksimissaan 1rkl päivässä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän...:) syön kuitenkin näitä chiavanukkaita maksimissaan kerran kuussa, eli en usko, että siinä on mitään suurta vaaraa.

      Poista

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9