Social Media

MITEN MUSTA TULI POSITIIVISEMPI IHMINEN? 

|
Ootte aina tykänneet siitä, kun oon kirjotellut tänne blogiin vähän henkilökohtaisempia postauksia. Muutenkin mun mielestä on ihan mahtavaa saada keskustelua aikaiseksi kommenttiboksin puolella ja kuulla teidän mielipiteitä asioista. Tänään kirjoitan teille mun negatiivisuudesta ja miten oon saanut sen käännettyä positiivisuudeksi. 

Osa mun ystävistä voi olla varmasti mun kanssa samaa mieltä siitä, että muutaman vuoden aikana on tapahtunut joitakin muutoksia mun luonteessa ja olemuksessa. En itse osaa edes keksiä, että mikä siinä tarkalleen ottaen oli - miksi olin niin negatiivinen? Toki siihen aikaan muistan, että mun hormonit olivat aivan sekaisin e-pillereistä ja huonot ihmissuhteet masensivat mua. Tietenkään näitä kahta ei voi syyttää täysin, mutta niistä tuli ainakin osa negatiivisuudesta. Kyllä se alkoi itseäkin ihan suoraan sanottuna vituttamaan, kun oli kokoajan niin pirun pahalla päällä, täysin ilman syytä. 

Mun mielestä on myös tärkeää, että oon jälkeenpäin tajunnut oman käytökseni. En tietenkään voi muuttaa tapahtuneita asioita ja sanottuja sanoja, mutta nyt voin vaan osoittaa muille oman muutokseni. Oon myös pahoitellut muutamilta ystäviltä, jotka joutuivat kaikista pahiten mun kiukunpuuskien uhreiksi. 

Miten sitten muutin asenteeni? Oon tehnyt pieniä muutoksia tässä viimeisen vuoden aikana. Ehkä isoimpana tulee mieleen se, että aloitin tekemään asioita, joista oikeasti nautin ja pidän. Oon tehnyt tätä blogia omalla tyylilläni ja tahdillani ja oon todella tyytyväinen tähän. Uskalsin aloittaa kauan haaveilemani Youtube-kanavan. 

Ehkä surullisin, mutta auttavin muutos oli karsia negatiivisuutta tuovat ihmiset elämästäni. En aio avata asiaa sen enempää, mutta kuulin niin inhottavia juttuja ihmisistä, että päätin poistaa heidät kokonaan elämästäni ja tuntui rehellisesti siltä, että harteilta olisi lähtenyt melkoinen painolasti. Ja kun poistin heidän elämästäni, olen saanut aivan mielettömän upeita ihmisiä ''tilalle''. Oon niin äärettömän kiitollinen mun ystävistä, jotka ovat jaksaneet mua tämmösenkin vaiheen läpi. Kiitos rakkaat. 

Musta tuntuu nykyään, että oon joka päivä onnellinen. Yritän aina keksiä jotain hyvää vaikka päivä lähtisikin huonosti käyntiin. Jokaisessa päivässä on aina varmasti jotain positiivista. Jos tuntuu siltä, että ei millään löydy, niin tee siitä päivästä positiivinen. Pyydä kaveria kahville, mene lenkille ja tee asioita joista sulle tulee varmasti hyvä mieli.

En nyt siis väitä, että joka päivä pitäisi olla iloinen tai, että olisin joka päivä hyvällä tuulella. Mun mielestä kuitenkin tärkeää olla joka päivä kiitollinen asioista mitä on ja käyttää niitä positiivisuuden lähteenä. Toki välillä sitä vaan ei onnistu eikä aina tarvikkaan. Silloin pitää vaan olla rauhassa ja syödä vaikka lempiherkkuja. Tätä voisin sarkastisesti kutsua tasapainoksi, heh... - J 
10 kommenttia on "MITEN MUSTA TULI POSITIIVISEMPI IHMINEN? "
  1. Susta kyllä huokuu positiivisuus ja sen takia sun blogia on ihanaa lukea! Myös sun salliva suhtautuminen ja tyytyväisyys omaan vartaloon & ulkonäköön antaa inspiraatiota myös näin lukijalle :) tulee aina hyvä mieli sun jutuista! Olisi kiva muuten lukea jotain my day postausta jos kaipaat ideoita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, ihanaa saada heti tähän alkuun näin ihana kommentti, kiitos <3

      My day-postaus pistetään korvan taakse, ei hullumpi idea :)

      Poista
  2. Hei, oletko lopettanut e-pillerit? Jos, niin miten vaikutti mielialaan ja ylipäätään? Taistelen samojen ongelmien kans mitä sä tuolloin ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! En ole lopettanut. Kokeilin vaihtaa pillerimerkkiä toiseen lääkärin mielestä mulle ''sopivampaan'' vaihtoehtoon, josta mulle tuli vaan rytmihäiriöitä ja kamalat mielialavaihtelut tuolloin. Sen jälkeen myös kokeilin olla ilman pillereitä hetken, mutta en vaan halunnut jäädä odottamaan kropan palautumista.

      Syön siis vieläkin sitä samaa merkkiä, mitä ennen tuota epäonnistunutta vaihdosta :)

      Mutta jos kärsit noista ongelmista niin suosittelen kyllä lopettamaan tai sitten vaihtamaan pillerimerkkiä.

      Poista
  3. Negatiivisuus on kyllä asia joka saa lopulta itsensäkin puuduksiin, ihan kantapään kautta on tullu opittua.. Oon ollu tosi monta vuotta negatiivinen about kaikkea kohtaan - en pysty mihinkään, mikään ei voi muuttua paremmaksi ja muutokset muutenki ei voi olla ku huonosta. Ne ajatukset johtuu luultavasti menneisyydestä ja asioista mitä siellä on kokenu, mutta ainahan asioita voi muuttaa paremmaksi! Pikkuhiljaa oon onneksi saanu sitä ajattelutapaa muutettua ja huomaan kyllä ainakin ite muutoksen itsessäni, ei ainoastaan se että ajattelee positiivisemmin, vaan siitä saa myös parempaa energiaa asioiden tekemiseen. Sun positiivisuus on parasta youtuben puolella ja rakastan kattoa sun videoita, niistä saa myös itelle aina ihan käsittämättömän hyvän fiiliksen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kurja kuulla, että sulla on ollut tommosia kokemuksia, mutta onneksi oot saanut muutettua sun ajattelutapaa - siitä se lähtee! :)

      Ja kiitos tuhannesti <3 mahtavaa kuulla, että mun videoilla on tommonen vaikutus!

      Poista
  4. Ihana postaus ja ihana Janina! ♥

    VastaaPoista
  5. Minäkin tykkään lukea tälläisiä henkilökohtaisempia juttuja, ihana postaus! :)

    VastaaPoista

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9