Social Media

HOW I EDIT MY INSTAPICS

|
Instagramin oma feed on mulle jonkinlainen portfolio, kuten myös tämä blogi. Tykkään pitää mun kuvat aina todella valoisina ja hieman kylminä sävyiltään. Mietin välillä hieman turhan paljon sitä, miten mun kuvat sopivat toistensa kanssa yhteen ja osa on varmasti huomannut, että harrastan kuvien lisäämistä ja niiden poistamista samalla sekunnilla. Tämä on vaan mun oma, pieni pakkomieltymys. 

Ja niin, mun Instagram on ihan vaan @janinakoskenniska. 
IMG_3935
Kaikista paras sovellus kuvien kirkkauteen on Facetune. Kyseessä on maksullinen sovellus (olisiko se joku nelisen euroa?), mutta mielestäni sen arvoinen. Facetunella pystyy kirkastaan ja tasapainoittamaan sävyjä kuvissa. Esimerkiksi mä korostan kaikkia vaaleita kohtia tällä valkaisu-työkalulla ja ero on mun mielestä aina huomattava. Näin saan esimerkiksi selfieistäni aina kirkkaita ja valoisia kuitenkaan muuttamatta omaa ihonsävyäni ihan valkoiseksi. 

Facetunella on myös mahdollista korostaa esimerkiksi selfieissä omia silmiä, jota oon huomannut, että monet käyttävät. Sillä onnistuu myös blurraaminen/siloittaminen. 
IMG_3937
Facetunen lisäksi tykkään käyttää Instagramin omaa kuvanmuokkausohjelmaa. Siellä käytän kohtaa ''korostus'', jonka laitan aina maksimille. Sen jälkeen ''lämpö'', jonka pistän muutaman asteen verran miinukselle. Lisäksi käytän myös silloin tällöin kohtia 'kirkkaus'' ja ''kontrasti''. Kirkkaus kirkastaa koko kuvan yleisilmeen (kun vertaa esimerkiksi ''korostus''-kohtaan niin se korostaa vain vaaleita kohtia) ja kontrastilla tuon kuvaan takaisin kontrastia ja tummuutta. 
IMG_3938
Yllämainitsemien appien lisäksi tykkään Faded-sovelluksesta, jossa on todella, todella paljon erilaisia filttereitä. Täällä mun suosikeiksi ovat nousseet ''calistoga'', ''napa'' ja ''carmel''. Muita filttereitä en oikeastaan käytä. Faded-sovellus on myös maksullinen sovellus. 
IMG_3936
Mitä sovelluksia te käytätte Instagram-kuvien muokkaamiseen? Löysittekö tästä postauksesta joitakin uusia vinkkejä? - J 
4 kommenttia on "HOW I EDIT MY INSTAPICS "
  1. Tosi kiva postaus! Sun kuvat näyttää kyllä ihanan raikkailta ja valoisilta. Itse käytän lähinnä VSCO-sovellusta ja just instan omaa muokkausta :--)

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Joo mäkin satunnaisesti käytän VSCO:a, sekin ihan näppärä :)

      Poista
  2. Kiinnitin heti huomioni noihin kenkiin, mistä mahtaa olla? :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö ookkin ihanat :) ne on ostettu New Yorkerista!

      Poista

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9