Social Media

Q&A: OPISKELU, KALLEIN OSTOS, INSPIRAATIO

|
Ja kysymyspostauksen osa 2 tulee tässä. Teitä kiinnosti aika paljon tulevaisuuden suunnitelmat ja opiskelukuviot ja niihin löytyy vastaukset tästä postauksesta. Kerrataan myös vuotta 2016, kerron mistä saan inspiraationi ja mikä on ollut mun kallein ostos. 

TULEVAISUUDEN SUUNNITELMAT:

Missä näet itsesi 5 ja 10 vuoden päästä? No 5 vuoden päästä oon jo toivottavasti valmistunut johonkin ammattiin tai oon saamassa päätökseen opiskeluni. 10 vuoden päästä oon jo 30-vuotias ja asun toivottavasti unelmien kodissani ulkomailla mieheni kanssa ja meillä on jo yksi lapsi ja toinen tuloillaan. Teen tosi kivaa duunia ja oon onnellinen. 
Mitä suunnitelmia sulla on ensi vuodelle? Tehdä paljon töitä, käydä Lontoossa ja toivottavasti myös jossain muualla, keksiä mitä haluan opiskella ja katsoa mitä tuleman pitää. 
Mitä suunnitelmia sulla on seuraavalle parille vuodelle? Tehdä töitä, opiskella ja matkustaa ainakin näin ensisijaisesti.
Aiotko asua kotona vielä kauan? Oon kaavaillut asuvani kotona mun opiskelujen ajan eli vielä pari vuotta. Riippuu toki siitä, että jäänkö pääkaupunkiseudulle opiskelemaan ja eihän sitä koskaan tiedä mitä tulee tapahtumaan. Haluttaisiin kyllä muuttaa mun parhaan kaverin kanssa yhteen parin vuoden sisällä!

OPISKELUT/TYÖ:

Mihin haet opiskelemaan ensi keväänä? Aion pitää toisen välivuoden.
Minkälaisia lukusuunnitelmia sulla on, jos haet keväällä kouluun? Oon kyllä surkea kaikissa lukusuunnitelmissa, vinkkejä tulevaisuuden varalle?
Mikä oli lempiaineesi lukiossa? Maantieto ja englanti.
Mikä olisi unelmien ammattisi? Sen kun tietäisi, niin olisi helpompi päättää mihin menisin opiskelemaan. Jotain kirjottamiseen, sosiaaliseen mediaan ja markkinointiin liittyvää.
Millaista vaatekaupassa on olla töissä? Yllättikö joku asia, kun alotit työt? Mun on vaikea puhua kaikkien puolesta, mutta mut yllätti ehkä kuinka fyysisesti raskasta välillä töissä voi olla tai kuinka paljon voimaa tarvitsee esimerkiksi kuorman purkuun, mutta mä tykkään siitä, että mun työssä on tämmösiä mulle ''pieniä haasteita'' joissa pääsen kokoajan kehittymään. 
Mihin kaupunkiin oot ajatellut hakea opiskelemaan? Ehkä pääkaupunkiseudulle tai Tampereelle. 
Mikä oli unelma-ammattisi lapsena? Siis... olin reippaasti alle kouluikäinen ja vahingossa näin pätkän jostain rikossarjasta, jossa nainen tanssi tangon ympärillä vähissä vaatteissa ja totesin kovaan ääneen, että minusta tulee isona ''pimppitanssija'', mutta nämä urahaaveet olen haudannut jo kauan aikaa sitten... Mulla ei siis ole ollut mitään perinteistä astronautti, eläinlääkäri, opettaja, jne haavetta.
Onko sun kaikki kaverit käyny lukion vai onko sulla myös amiskavereita? Suurin osa on kyllä käynyt lukion, mutta on mulla pari kaveria jotka ovat käyneet amiksen. 

VUOSI 2016: 

Millainen on ollut vuosi 2016? Vaikka oon vähän miettinyt, että tää on omalla tavalla ollut melko raskas vuosi, niin on tänä vuonna ollut todella paljon positiivisia asioita ja osaa en edes välttämättä tähän heti muista. Voisin sanoa, että vuosi 2016 on opettanut mulle paljon! 
Mikä oli vuoden 2016 ikimuistoisin muisto? Pääsin ylioppilaaksi, sain työpaikan, muutin ja kävin Yhdysvalloissa. Onhan näitä melko paljon! Myös tänä vuonna blogin kautta tulleet tapahtumakutsut, yhteistyöt jne. ovat olleet todella iso piristys.
Entä mikä negatiivisin? Varmaan aiemmassa postauksessa mainitsemani tammi-helmikuu ajanjakso. Myös läheisin ihmisen terveysongelmat toivat vähän surua.
Mitä toivot joululahjaksi? Toivoin vaan uutta talvitakkia ja sain sen jo itseasiassa etukäteen. 
Miten/missä aiot juhlia uutta vuotta? Me mennään kaveriporukalla Himokselle! Ollaan varattu mökki ja ollaan siellä pari päivää. 

BLOGGAAMINEN/INSPIRAATIO:

Mitkä on sun top3 lempiblogit? Tykkään tosi paljon Nataliaoonan ja Saijiksen blogeista ja niitä seurailen tosi aktiivisesti.
Mistä saat vinkkejä sun omaan tyyliin? Erilaisilta Instagram-käyttäjiltä ja jostain blogeista.
Miten kuvailisit sun tyyliäsi? Naisellinen. En keksi mitään kummempia kuvailuja. 
Kuinka paljon luet muita blogeja? Kyllä mulla on Bloggerin lukemistossa noin 20 blogia jota seuraan, joitakin välillä vähän harvemmin ja joitakin hieman useammin. Mulla on tosi paljon kausia, että joskus seuraan jotain tosi aktiivisesti ja välillä sitten vähän vähemmän.
Ihailetko jotain henkilöä? Mun ihan lemppari on Kim Kardashian West.
Mistä (netistä) löytäisi inspiraatiota/kuvia kotiin/sisustukseen liittyen? Entä laittautumiseen (asut, hiukset, meikki)? Mä luen blogeja, selaan paljon Instagramissa eri käyttäjiä ja katon Youtube-videoita, mutta ei mulla ole mitään tiettyä inspiraation lähdettä. Jotkut tykkäävät myös käyttää Pinterestiä.

SHOPPAILU/OSTOKSET:

Minkä laukun ottaisit, jos saisit minkä tahansa laukun ilmaiseksi? Givenchyn Antigona mustana ja hopeisilla yksityiskohdilla. Tämän laukun oon ensi vuoden puolella todennäköisesti ostamassa.
Tuhlaatko paljon rahaa kosmetiikkaan/vaatteisiin tms? Hieman liikaa kyllä. Nykyään enemmän kosmetiikkaan tulee tuhlattua ehkä turhankin paljon ja sitä yritän tässä nyt vähän rajoittaa. Vaatteita ostan harvemmin ja niissä teen nykyään tosi viisaita päätöksiä ja tosi harvoin tulee tehtyä hutiostoksia. 
Tuleeko ostettua paljon vaatteita, kun työskentelee vaatekaupassa? Ei niin paljon mitä kuvittelin. Kyllähän sitä kokoajan tulee katseltua vaatteita ''sillä silmällä'', mutta tosi harvoin ostan mitään.
Mikä on ollut kallein ostoksesi? Tänä vuonna ostettu talvitakkini. 

4 kommenttia on "Q&A: OPISKELU, KALLEIN OSTOS, INSPIRAATIO"
  1. Ihan mahtavaa, että oot saanu näin paljon kysymyksiä! Opin susta paljon enemmän luettuani tän postauksen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt, miten paljon tuli paljonerilaisia ja kivoja kysymyksiä :) tosi kiva kuulla!

      Poista
  2. Jos kirjoittaminen, some ja markkinointi kiinnostaa ni suosittelen sulle tradenomin opintoja. Itse opisken parhaillaan tuota tutkintoa (aikuispuolella tosin) ja valmistun viestinnän tradenomiksi. Sivuaineena olen ottanut myös journalismin opintoja. Olen sivunnut aihetta myös omassa blogissani, kannattaa käydä kurkkaamassa!��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos paljon! Pitääkin tutustua tohon enemmän :)

      Poista

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9