Social Media

VÄLIVUODEN PITÄMINEN

|
Kommenttiboksin puolella oli kiinnostusta kuulumispostaukselle ja kieltämättä se ei olisi yhtään hullumpi idea toteutettavaksi! Olin kuitenkin kuukauden pois blogista ja kesän aikana on kerennyt tapahtua vaikka mitä. 

Kesällä tosiaan olin sen kolme viikkoa San Fransiscossa tuttujen luona. Koko reissusta mulla ei oikeen oo mitään postattavaa, koska jätin joka kerta kameran kotiin ja halusin vaan nauttia koko reissusta. Enimmäkseen elettiin siellä melko ''normaalia elämää'' eli mentiin vähän meidän tuttujen perässä ja osallistuttiin mm. Annikan graduationiin, tietysti shoppailtiin, nautittiin jenkkiruoasta, juhlittiin äidin synttäreitä ja saatiin koko ravintola laulamaan hänelle synttärilaulu. Voisin kyllä tehdä reissusta puhelinkuvapostauksen jos on kiinnostusta? Kesän aikana täytin myös 19 ja otin ensimmäisen tatuointini, iik! 

No mites sitten opiskelu? Mä en opiskele tällä hetkellä. Osa teistä saattaa muistaa kuinka puhuin hakevani journalismikoulutukseen Haaga-Heliaan keväällä. Itseasiassa mä hainkin, mutta pääsykoetehtävää en ikinä aloittanutkaan, koska yhtäkkiä se ei tuntunutkaan omalta jutulta. Tykkään kirjottamisesta, mutta en tiedä haluanko siitä ammattia. Opiskelukuviot on muutenkin nyt vähän (todella) suuren kysymysmerkin alla. Kiinnostaa edelleen se median ala, mutta pitäisi selvittää, että mikä ala tarkalleen. Myöskin markkinointi kiinnostaa ja englanniksi opiskelu, mutta missä ja miten? Ja sitten työkuviot. Eli tällä hetkellä oon töissä vaatekaupassa, jossa viihdyn kyllä paremmin kuin hyvin! Oon päässyt tässä parin kuukauden aikana tutustumaan mun työkavereihin ja jokainen meidän duunissa on ihan huipputyyppi.

Mitäs mä sitten aion välivuoden aikana tehdä? Ainakin niin paljon töitä kuin mahdollista ja saada säästöön rahaa. Oon myös miettinyt mun tulevaisuuden suunnittelmia muuallekkin kuin Suomeen. Tällä viikolla olisi tarkoitus mennä juttelemaan erään järjestön kanssa erilaisista mahdollisuuksista opiskella/työskennellä ulkomailla. Ihan joku muutamankin kuukauden kestävä kurssi olisi kiinnostava. Mikään ei oo siis 100% varmaa, mutta haluan harkita mahdollisimman monia vaihtoehtoja! Jos jollain teistä on kokemusta opiskelusta ulkomailla niin haluaisin kuulla! 

Oon myös suunnitellut muutamia reissuja kavereiden kanssa ja toivottavasti päästään toteuttamaan niitä ihan riippuen töistä ja rahatilanteesta. Toivottavasti myös välivuoden aikana mun osoitetiedot vaihtuisivat Klaukkalasta Helsinkiin, kunhan meidän koti menisi vaan kaupaksi ja seuraava asunto valmistuisi niin päästäisiin muuttamaan sinne!

Luin Sofin blogista ihan tosi hyvän tekstin välivuoden pitämisestä! Moni ajattelee, että välivuosi on ihan hukkaan heitettyä aikaa, mutta mulle se on ehdottomasti kasvamisen vuosi. Vaikka sitä opiskelupaikkaa ei vielä olekkaan niin tässähän on vielä vaikka kuinka monta vuotta aikaa päästä opiskelemaan. Eli te siellä jotka ootte välivuodella nyt niin ei mitään hätää, tehdään tästä vuodesta huippu! Jos jäi jotain kysyttävää niin kysykää ihmeessä! - J 
12 kommenttia on "VÄLIVUODEN PITÄMINEN"
  1. oii millanen tatuointi ja mihin? ja joo puhelinkuvapostaus reissusta ois jees! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pieni teksti tossa käsivarressa, ajattelin, että ehkä esittelisin sen täällä blogissa :)

      Ja jes kiva, että on kiinnostusta sille postaukselle! Kiitti kommentista :>

      Poista
  2. minkä nimisen järjestön kautta oot kattonut mahdollisuutta lähteä ulkomaille töihin/opiskelemaan? ellei itselle koulupaikkahaaveet ala selviytymään, niin toi työnteko ulkomailla ois myös täällä vahvana vaihtoehtona ja kiinnostais kuulla! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon käynyt Kilroylla juttelemassa ja siellä oli kyllä tosi monta eri vaihtoehtoa, kannattaa pistää sinne viestiä! :)

      Ja muutama kaveri on tässä syksyllä lähtenyt tän kautta: https://www.goxplore.fi!

      Poista
  3. Täälläkin on yksi välivuotta viettävä! Päätin, että kun on kuitenkin jo niin kauan opiskellut ja lukiosta valmistunut, että on hyvä pitää välivuosi, kerätä rahaa ja vaan nauttia tästä vuodesta! :)

    http://ppiiu-welcometomyworld.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta toikin, että tekee ihan hyvää pitää breikkiä opiskelusta! Samat pläänit siis meillä :)

      Poista
  4. Välivuosi oli ehdottomasti mulle ainakin positiivinen juttu! Hain lukion jälkeen vuosi sitten fysioterapeutiksi. En päässyt, ja hyvä niin! Tein töitä ja keräsin rahaa säästöön ja olin kuusi viikkoa reppureissaamassa Thaimaassa. Vuoden aikana tajusin, ettei fyssarin hommat ole mua varten ja nyt opiskelenkin politiikan tutkimusta Tampereen yliopistossa :) Oikein ihanaa välivuotta sulle, ota siitä kaikki irti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on ihan vaihtunut se ala mihin haluaisin ehkä hakea! Ihan hyvä vaan miettiä rauhassa mitä haluaa, aikaa kummiskin on :)

      Toi Thaimaa kuulostaa täydelliseltä <3 ja kiitos sulle Roosa kommentista ja kyllä varmasti nautin tästä välivuodesta!

      Tsemppiä sulle opiskeluihin :>

      Poista
  5. Välivuoden pitäminen on ihan huippua! Itseasiassa toisenkin, näin senkin aloittaneena. Ensimmäinen vuosi meni töitä tehdessä ja nyt tilillä onkin säästössä reilusti yli kymppitonni. Viimekeväänä hain ja tutkailin haluamaani alaa, ja nyt vihdoin avoimessa aloittavana on varsin varmaa mitä haluaa sitten oikein tehdä. Eli kiire ei ole mihinkään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ootpa onnistunut säästämään hyvin! Säästövinkkejä otetaan vastaan :D

      Oot aivan oikeessa - kiire ei oo mihinkään :)

      Poista
  6. Mä en voi kuin suositella välivuoden pitämistä! Lukion jälkeen ollaan kuitenkin niin nuoria, että opiskelemaan ei tosiaan oo kiire päästä - varsinkaan, jos ei oo ihan varma mitä haluais opiskella. Vuoden aikana ehtii tekemään vaikka mitä ja ennen kaikkea nauttimaan "vapaudesta", mitä ei opiskeluiden aikana enää pystykkään.

    Vaikka mun välivuosi ei ollutkaan sellainen, kuin suunnitelmissa oli niin mä oon onnellinen, että sen pidin ja vaikka kuinka taisin sullekin joskus kommentoida, että toista välivuotta en halua, niin oon jopa enemmän innoissani tulevasta, tokasta välivuodesta kuin ekasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon sun kanssa täysin samaa mieltä!

      Ja niin ne mielet muuttuu :) muakaan ei ainakaan tällä hetkellä kiinnosta se ala mihin hain keväällä, saa nähdä miten sitten ensi keväänä!

      Poista

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9