Social Media

WEEKEND GETAWAY

viro5
Käytiin viime viikonloppuna pitkästä aikaa hieman pidemmällä reissulla Tallinnassa. Oltiin hotellissa yötä, joka oli musta ihan kiva, kun oon ollut nyt niin monta kertaa pelkillä päiväristeilyillä. Olin matkalla mun mummun kanssa ja meillä on ollut aiemmin pienenä perinteenä käydä pikkureissulla Virossa, mutta vuosien saatossa se vähän unohtui, nyt kuitenkin päästiin pitkästä aikaa nauttimaan kivasta pikku virkistyslomasta!
viro7
Mietittiin melko pitkään, että mikä hotelli valittaisiin. Ollaan aina yövytty Sokos Hotel Virussa, joten haluttiin jotain uutta. Päädyttiin Solo Sokos Hotel Estoriaan, joka on siis täsmälleen samassa rakennuksessa kuin Viru-hotelli. Kun astutaan Viruun sisään, vasemmalla on Estorian respa ja omat hissit, vaikka toki kaikilla hisseillä pääsi Estoriaan. Estoria on ainakin 8. kerroksessa ja hieman sivummassa. Oltiin tosi tyytyväisiä meidän hotellivalintaan, niin päätin tulla esittelemään teille vähän tarkemmin tätä hotellia, jos jotakuta kiinnostaisi vaikka lähteä myös Tallinnaan, mutta hotelli on hieman mietinnän alla.
viro
En ole ihan 100% varma, mutta Estorian huoneet ovat olleet aiemmin Virun business-huoneita, mutta nyt niistä tehtiin oma hotelli. Huoneet on uudistettu ja sisustusväreiksi oli valikoitunut oranssi ja vihreä. Huone oli tosi avara ja sängyt olivat superkorkeat ja muhkeat! Ainoa ongelma meillä oli noiden peittojen ja tyynyjen kanssa... aina kun käänsi kylkeä niin lakanat piti ihan kamalaa ääntä!
viro1
Huoneesta löytyi myös oma Pauligin kahvikone ja siihen kuuluvia kapseleita. Estorian tiloissa oli myös kaikille hotellivieraille yhteinen ''olohuone'', jossa pystyi ilmaiseksi juomaan kahvia, syömään snacksejä, katsomaan TV:tä ja pelaamaan pelejä.
viro3viro4viro2
Oltiin jo melko uupuneita hotelliin saapuessa vaikka kello olikin vasta 12. Otettiin lasit kuohuvaa ja makoiltiin hetki sängyssä ja hetken päästä laittauduttiin ja lähdettiin kiertelemään Tallinnassa. Mummu sai juuri sopivasti kampaaja-ajan ja mä lähdin sillä aikaa kiertelemään kauppoja ja tunnin päästä treffattiin ja jatkettiin matkaa yhdessä Vanhaankaupunkiin ja Virukeskukseen.
viro8viro6
Matkan aikana syötiin ehkä jopa liiankin hyvin... Käytiin laivalla aamupalabuffetissa, lounaalla Vapianossa (en muuten tiennyt, että Tallinnan keskustassa on kaksi Vapianoa?!), illallisella Peppersackissa, jossa oli ihan mielettömän hyvät ruoat ja sain viereisen pöydän pojalta lapun, jossa luki ''u r 2 cute'' ja se kyllä piristi päivää!

Seuraavana päivänä syötiin hyvin hotellin aamupalalla ja käytiin lounaalla ja drinksuilla Viru Keskuksen viereisessä kahvilaravintolassa Lyonissa, jossa oli tosi edullista ja hyvää ruokaa. Päivällinen/illallinen syötiin sitten laivan buffetissa. Todettiin molemmat reissun jälkeen, että ei tarvi kyllä vähään aikaan herkutella...
viro9
Estorialla ja Virulla oli erilliset aamiaisbuffat vaikka ne olivat samassa kerroksessa. Tykästyttiin molemmat aamupalaan ja sen hyvään tarjontaan. Oli mm. jogurttibaari, jossa sai koota oman annoksensa ja mä valitsinkin tuttuja chiasiemeniä ja mysliä. Unohtamatta tota herkkuleipää, joka oli selkeesti juuri leivottu! Aamupalapöytään sai myös tilata joitakin annoksia pöydissä olevista menuista.

Matka oli kyllä onnistunut ja sain shoppailtua muutaman kivan jutun ja tottakai piti piipahtaa SuperAlkossa ja laivan Taxfreessä. Nyt pitäisi palata arkeen ja aloittaa lukeminen ylppäreitä varten. Oon alottanut ihan maailman huonoimpaan aikaan Modernin Perheen katsomisen, se nimittäin houkuttelee mua kokoajan, mutta onneksi mulla on luettavana mua kiinnostavia aineita! - J
4 kommenttia on "WEEKEND GETAWAY "
  1. Oi vitsit, kuulostaapa ihanalta irtiotolta! :)

1. Oli kyllä ihan älyttömän kiva pikku irtiotto ja juuri sopivasti enne ylppäreiden luku-urakkaa...:)

2. Tallinnaan on niin ihana tehä pikarentoutumisreissu! Matka ei rasita liikaa ja on ihanan halpaa ja muutenkin sopivan erilaista :) Tosi kauniita kuvia :) <3 Oot nätti <3

1. Tallinnaan on kyllä joka kerta niin kiva matkustaa!

Kiitos paljon Saga :>

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code