Social Media

TULEVAISUUDESTA

|
Tällä hetkellä (kirjoitettu: 18.1.2016) mulla on koulupäiviä jäljellä 7 ja tietysti sen lisäksi koeviikko. Eli tasan yksi viikko jäljellä kunnollisia koulupäiviä. Miten aika kuluu näin pirun nopeasti? 

Muistan, kun juuri sain tietää yhteishaun tulokset ja kuinka vuoden 2013 syyskuussa vaihdoin ensimmäisen jakson jälkeen lukiota Vantaalle. Silloin hengailtiin pienissä porukoissa ja ujosti tutustuttiin uusiin ihmisiin. Ykkösvuosi ohi ja aika siirtyä kakkoselle. Odoteltiin vuoden päivät Wanhoja ja yhtäkkiä ne olikin tanssittu. Sitten odotettiinkin kesälomaa ja yhtäkkiä oltiin Urheilutalon liikuntasalissa tekemässä ylioppilaskoetta. Nyt siis 7 päivää jäljellä tätä ja 32 päivän päästä penkkarit. Pistääkö mun pienen pään pyörälle? Kyllä.

Mä en oo stressaavaa tyyppiä, otan aina rennosti ja jos joku asia menee mönkään, niin menkööt, aina tulee uusi päivä. Tämä on mulle outoa, koska mun ympärillä olevat ihmiset taas stressaavat ihan kamalasti jatkoa ja opiskeluasioita. En tiedä onko se huono vai hyvä piirre mussa, että en stressaa tai panikoi. Kun sain tietää, että sain terveystiedon ylioppilaskirjotuksista hylätyn, mä nauroin. Moni muu olisi samassa tilanteessa purskahtanut itkuun. Mä päätin tehdä enemmän töitä kevään ylppäreiden suhteen ja kompensoida terveystiedon. Siinä se. En myöskään tiedä oisinko samassa tilanteessa jos en tietäisi yhtään minne haen. Mun jatko-opinnot selvenivät yhtenä kevätpäivänä opon luona. Opo ehdotti journalismikoulutusta ja mä olin myyty. Soitin heti äidille ja kerroin suunnitelmastani. 

No mihin mä sitten haen? Haaga-Heliaan journalismikoulutukseen, josta valmistutaan medianomiksi. Sen jälkeen mulla olisi unelma päästä jatkamaan tätä rapakon toiselle puolelle, Kaliforniaan. Eli melko selvät sävelet mulla. Mutta mitä mä teen jos en pääsekkään journalismiin? Mikä on mun toinen hakuvaihtoehto? Rehellisesti, ei mitään hajua. 

Jos näin pääsee käymään, että en ensimmäisellä kerralla pääse sisään niin mikä mun plääni sitten on? Välivuosi tietenkin. Mulla on työpaikka jossa voin tehdä töitä ja toivottavasti teen töitä sen verran, että pääsisin matkustamaan paljon. 

Jos joku sai tästä teksistä selkoa, onnittelut. Tämä on melko selvää verrattuna siihen mitä mun päässä suhisee nyt. En vieläkään stressaa. Mä vaan ajattelen ja mä ajattelen paljon. Olisi kiva tietää teidän ajatuksia aiheesta. Olit sitten pitänyt välivuoden tai pitämässä sellaisen. - J 
10 kommenttia on "TULEVAISUUDESTA"
  1. missä oot töissä?:)

    VastaaPoista
  2. Mulla itelläni on sama, että hylättyyn kokeeseen lähinnä nauran, vaikka tottakai se kivempi olisi ollut läpi saada.. Mutta nimenomaan toi "ens kerralla enemmän duunia", eikä epätoivo. Ite ainakin jotenkin tykkään etten jaksa stressata koeviikon numeroita ja ettei mun elämä kaadu yhteen huonoon numeroon. Musta tuntuu ainakin et pääsee myös paljon helpommalla :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis tottakai olisin ilahtunut paremmasta tuloksesta, mutta mun lukemisella ei olisi voinut parempaa odottaa...:)

      Mä nään kans koeviikon stressin niin turhana! Yksi huono koe sinne tänne, aina on myös uusinta. Niin kuin sanoit niin elämä ei kaadu siihen yhteen huonoon numeroon. Kiitos kommentista Jenni :)

      Poista
  3. Journalismikoulutus vaikuttaa kyllä mielenkiintoselta, se on joskus mullakin käynyt mielessä! Eikä toi Kaliforniakaan hassummalta kuulosta... :D

    Mutta tosiaan, mähän viettelen just ensimmäistä välivuotta koska en tiennyt yhtään mihin olisin halunnut ja toisaalta taas halusin hengähtää hetkeksi 12 vuoden opiskelujen jälkeen. Tähän mennessä välivuosi on tuntunut suorastaan ihanalta enkä hetkeekään oo katunut tätä päätöstä! Kuitenkin sitte jos en vieläkään keksi/pääse opiskelemaan, voi toinen välivuosi tuntua jo vähän kamalammalta ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin just tän bloggaamisen kautta oon innostunut kirjottamisesta :) Kalifornia ois unelma... järkyttävän hintaset lukukausimaksut tosin.

      Oon myös kuullut muiden välivuoden pitäneiden suusta, että on ollut tosi hyvä idea pitää välivuosi. Haluaisin just tienata rahaa ja matkustaa! Mutta toiseen välivuoteen en ehkä ryhtyisi myöskään :D

      Poista
  4. Ei ole vaarallista,jos tulisi välivuosi tai vaikka seitsemän. Journalistin ammatissa elämänkokemuksesta ei ole ainakaan haittaa. Onpahan sitten mistä kirjoittaa. Tsemppiä opintoihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kuulla, että täällä on monia jotka liputtaa välivuoden puolesta :)

      Mä oon itse semmonen, että jään helposti paikoilleni niin mun on pakko just olla koulussa tai töissä etten jää sohvaperunaksi. Laiskuuteen on taipumusta :D

      Kiitos tsempeistä :> ihania kommentteja teiltä kaikilta!

      Poista
  5. Asiasta toiseen, mistä katot pll?

    VastaaPoista

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9